Regulamin sklepu internetowego formatydodomu.pl
§ 1 Postanowienia ogólne
Podmiotem prowadzącym sklep internetowy działający pod adresem https://formatydodomu.pl oraz dokonującym sprzedaży internetowej za pośrednictwem sklepu internetowego formatydodomu.pl oferującym zakup towarów z ofert handlowych dostawców, z którymi zawarta została umowa udzielająca mu takiego prawa (dropshipping), jest firma Forma-Ty Anna Zatorska ul. Krokusowa 12b, 51-252 Wrocław, NIP: 9512088959, sklep@formatydodomu.pl.
Preferowaną formą kontaktu w sprawie statusu realizacji zamówienia i reklamacji, oraz pytań odnośnie produktów, jest adres email: sklep@formatydodomu.pl oraz formularz na podstronie kontakt.
Sklep internetowy zajmuje się sprzedażą na odległość towarów oferowanych przez dostawców zewnętrznych.
§ 2 Definicje
Użyte w niniejszym Regulaminie sklepu internetowego pod nazwą formatydodomu.pl (dalej: Regulamin) pojęcia oznaczają:
- Cena – należność za Towar od Klienta dla Dostawcy z tytułu zwartej Umowy sprzedaży przekazywana przy pośrednictwie Pośrednika. Rachunek równy Cenie wystawi i dostarczy wraz z przesyłką z Towarem Klientowi Dostawca.
- Dane osobowe – wszelkie informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej w rozumieniu art. 4 ust. 1 RODO.
- Dostawca – podmiot będący stroną Umowy sprzedaży Towaru prezentowanego w Ofercie internetowej zawieranej z Klientem, obowiązany do dostarczenia Klientowi Towaru.
- Dropshipping – model logistyczny sprzedaży za pośrednictwem Oferty internetowej polegający na przeniesieniu procesu wysyłki Towaru na Dostawcę. Rola Pośrednika w tym modelu logistycznym sprowadza się do zbierania Zamówień i przesyłania ich do Dostawcy, który realizuje wysyłkę Towaru do Klienta. Ponadto Pośrednik inkasuje należności i przekazuje je imieniem Klienta dla Dostawcy na jego rachunek bankowy, z zatrzymaniem należnej Prowizji. Pośrednik nie jest stroną zawieranej przez Klienta Umowy sprzedaży.
- Klient – osoba fizyczna zamieszkała na terytorium Polski posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, występująca w charakterze konsumenta w rozumieniu art. 221 Kodeksu cywilnego, która w ramach Oferty internetowej zobowiązuje Pośrednika do przesłania Zamówienia celem zawarcia Umowy sprzedaży z Dostawcą.
- Oferta internetowa – każdorazowa oferta odnosząca się do danego Towaru, zarządzana przez Pośrednika za pośrednictwem sklepu formatydodomu.pl mająca na celu skojarzenie Klienta z Dostawcą na zasadach Dropshippingu.
- Pośrednik – przedsiębiorca zarządzający sklepem internetowym formatydodomu.pl, pośredniczący w Umowie sprzedaży na zasadach Dropshippingu
- Prowizja – wynagrodzenie należne Pośrednikowi od Klienta za pośredniczenie w realizacji Zamówień Klienta i przekazanie ich do Dostawcy. Prowizja należy się wyłącznie w przypadku dojścia do skutku Umowy sprzedaży pomiędzy Klientem a Dostawcą. Faktura na kwotę Prowizji, należną za świadczenie przez Pośrednika na rzecz Klienta usługi pośrednictwa w zawarciu umowy sprzedaży Klienta z Dostawcą, zostanie przesłana na adres e-mail Klienta po zgłoszeniu żądania o wysłanie faktury w formie wiadomości e-mail do Pośrednika – na co Klient wyraża niniejszym zgodę.
- Sklep – sklep internetowy działający pod adresem https://formatydodomu.pl
- Towar – stanowiące własność Dostawcy rzeczy ruchome prezentowane w Ofercie internetowej.
- Umowa Dropshippingu – umowa o świadczenie usług Dropshippingu zawierana między Pośrednikiem a Klientem za której realizację należy się Pośrednikowi od Klienta Prowizja.
- Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Towarów w rozumieniu art. 535 Kodeksu cywilnego, zawierana pomiędzy Dostawcą jako sprzedającym a Klientem jako kupującym.
- Wynagrodzenie – łączna kwota jaką Klient uiszcza na konto Pośrednika zawierająca w sobie Cenę i Prowizję.
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta przekazywane przez Pośrednika do Dostawcy, zawierające w szczególności informację w zakresie ilości Towaru oraz miejsca dostawy oraz inne dane umożliwiające zawarcie Umowy sprzedaży pomiędzy Klientem a Dostawcą.
§ 3 Zasady dokonywania zakupów
- Klient może dokonywać zakupów w sklepie internetowym formatydodomu.pl za pośrednictwem sieci Internet (korzystając z procedury składania zamówień on-line).
- Zamówienia on-line przyjmowane są przez całą dobę, we wszystkie dni tygodnia.
- Towary w sklepie internetowym są szczegółowo oznaczone. Na stronie internetowej znajdują się informacje o właściwościach Towaru oraz jego Wynagrodzeniu, zawierającym w sobie Cenę i Prowizję. Klient zamawiając Towar dokonuje jego wyboru, w sposób właściwy dla danego Towaru.
- Warunkiem złożenia Zamówienia jest wypełnienie w formularzu wszystkich wymaganych danych koniecznych do wysyłki. W razie ich braku Pośrednik jest upoważniony do anulowania Zamówienia.
- Złożenie Zamówienia wiąże się z obowiązkiem zapłaty Wynagrodzenia zawierającego Cenę i Prowizję, przy uwzględnieniu form płatności, które oferuje Pośrednik. Klient składając zamówienie z obowiązkiem zapłaty składa Ofertę internetową zakupu określonego Towaru.
- Do zawarcia Umowy sprzedaży dochodzi z chwilą potwierdzenia przez Pośrednika przyjęcia Zamówienia do realizacji, co następuje poprzez przesłanie na podany wcześniej przez Klienta w procesie zamawiania Towaru adres e-mail wiadomości z potwierdzeniem zamówienia, która będzie zawierać co najmniej: imię i nazwisko Klienta, adres wysyłki, e-mail, numer telefonu oraz szczegółowe podsumowanie zamówionych Towarów.
- Pośrednik nie jest stroną zawieranej przez Klienta Umowy sprzedaży. Pośrednik oferuje usługę wsparcia w zamówieniu oraz przekazywania niezbędnych informacji, w szczególności poprzez przekazanie Zamówienia do Dostawcy oraz przekazanie w imieniu Klienta Ceny do Dostawcy.
- Za prawidłową dostawę Towaru wyłączną odpowiedzialność ponosi Dostawca.
- Wszystkie informacje zawarte w Ofercie internetowej, odnoszące się do Towarów nie stanowią oferty w rozumieniu art. 66 Kodeksu cywilnego, lecz zaproszenie do zawarcia umowy z Dostawcą w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego.
- Zdjęcia umieszczone w danej Ofercie internetowej mają wyłącznie charakter informacyjny.
- Stroną Umowy sprzedaży jest Dostawca. Pośrednik udziela jednak Klientowi, w miarę możliwości, niezbędnej pomocy zarówno w zakresie reklamacji Towarów składanej Dostawcy, jak i składania przez Klienta oświadczenia o odstąpieniu od Umowy sprzedaży. Pomoc ta polega w szczególności na możliwości składania przez Klienta bezpośrednio na adres mailowy Pośrednika reklamacji i oświadczenia o odstąpieniu od Umowy sprzedaży, które następnie zostaną przekazane Dostawcy.
- Pośrednik odpowiada wobec Klienta wyłącznie za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania w zakresie przekazania Zamówienia do Dostawcy oraz w zakresie przekazania Dostawcy uiszczonych przez Klienta należności z tytułu zawartej Umowy sprzedaży, w szczególności Ceny.
- Majątkowe i osobiste prawa autorskie do opisów i zdjęć Towarów przysługują wyłączenie Dostawcy. Dostawca udzielił Pośrednikowi licencji niewyłącznej na wykorzystanie zdjęć i opisów Towarów, zwalniając go jednocześnie z wszelkiej odpowiedzialności względem podmiotów trzecich z tytułu naruszenia praw autorskich względem przedmiotowych zdjęć i opisów Towarów. Wszelkie roszczenia w tym zakresie należy kierować do Dostawcy.
- Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Pośrednik:
a) komputer (lub urządzenie mobilne) z dostępem do Internetu,
b) dostęp do poczty elektronicznej,
c) przeglądarka internetowa,
d) włączenie w przeglądarce internetowej Cookies oraz Javascript.
§4 Realizacja zamówień
- Zakup danego Towaru odbywa się Za Wynagrodzeniem, zawierającym Cenę i Prowizję, podanym na stronie Sklepu, które jest wyrażone w złotych polskich w wysokości brutto, tj. zawierającymi podatek VAT, gdy takowy jest naliczany.
- Klient nie ponosi kosztów przesyłki.
- Wszystkie Towary sprzedawane w sklepie internetowym są towarami dostępnymi bezpośrednio u Dostawców. W wyjątkowych sytuacjach może zdarzyć się, że Towar nie będzie dostępny. W takiej sytuacji Klient zostanie poinformowany o braku możliwości zrealizowania Zamówienia na adres e-mail podany przy składaniu Zamówienia. Klient otrzyma wówczas propozycję możliwego rozwiązania zaistniałej sytuacji, tj. zwrot Ceny, Prowizji lub propozycję innego Towaru.
- Dostawy Towaru realizowane są wyłącznie na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.
- Zamówienie zostaje przekazane do Dostawcy celem realizacji po potwierdzeniu wpłynięcia należności (Wynagrodzenia, tj. Ceny i Prowizji) na konto Pośrednika.
- Złożenie Zamówienia wymaga podania danych umożliwiających Dostawcy dostarczenie Towaru oraz innych informacji niezbędnych do realizacji Zamówienia. Do danych tych zaliczają się w szczególności: imię i nazwisko osoby fizycznej (Klienta), kod pocztowy, miejscowość, ulica, numer budynku, numer mieszkania lub lokalu, numer telefonu komórkowego, adres e‐mail. Klient odpowiada za dokładność i prawidłowość podanych informacji.
- Okres realizacji Zamówienia obejmuje okres jego przygotowania oraz czas potrzebny na jego dostawę. Przewidywany okres realizacji Zamówienia obejmuje okres liczony w dniach od momentu zaksięgowania wpłaty do momentu dostarczenia przesyłki na adres wskazany przez Klienta i jest on widoczny przy każdym Towarze, po kliknięciu w link ,,Informacja o dostawie”.
- W szczególnych sytuacjach okres realizacji Zamówienia może być dłuższy niż wskazany w ust. 7 powyżej, o czym Klient zostanie poinformowany za pośrednictwem adresu e-mail podanego w Zamówieniu. Klient otrzyma wówczas także propozycje możliwego rozwiązania zaistniałej sytuacji.
- Po potwierdzeniu Zamówienia u Dostawcy, status Zamówienia zostaje zmieniony na „wysłane”, a na prośbę Klienta zostanie wysłany numer listu przewozowego.
- Klient może dokonać Zamówienia w Sklepie internetowym po dokonaniu rejestracji konta i będąc do niego zalogowanym lub nie będąc zalogowanym do konta.
- Decydując się na założenie Konta Klient ma prawo w każdym czasie żądać usunięcia konta kierując wiadomość na adres email Pośrednika: sklep@foramtydodomu.pl
§ 5 Płatność i dostawa
- Płatność Wynagrodzenia (Ceny i Prowizji) za zamówiony Towar może nastąpić za pośrednictwem elektronicznych serwisów płatności.
- W przypadku nieopłacenia Zamówienia w terminie 4 dni roboczych od daty jego złożenia Zamówienie zostanie anulowane.
- Zamówienia dostarczane są w sposób wybrany przez Klienta spośród opcji udostępnianych przy danym Towarze, które mogą być różne dla różnych Towarów. Dla wybranych Towarów określona może być tylko jedna możliwa forma dostawy.
- Pod warunkiem dokonania przez Klienta zapłaty całości Wynagrodzenia (tj. Ceny i Prowizji), Pośrednik przekazuje Zamówienie Dostawcy celem jego realizacji, w szczególności przesłania Towaru do miejsca wskazanego przez Klienta. Pośrednik przekazuje również w imieniu Klienta Cenę za Towar należną Dostawcy.
- Pośrednik zobowiązuje się zrealizować Zamówienie, tj. przekazać Dostawcy Zamówienie wraz z Ceną w terminie 2 (słownie: dwóch) dni roboczych od dnia zapłaty Ceny przez Klienta, a Dostawca zobowiązuje się wysłać Towar w terminie 3 (słownie: trzech) dni roboczych od dnia otrzymania Ceny od Pośrednika. Doręczenie Towaru Klientowi powinno nastąpić w terminie maksymalnie 30 dni. Po upływie 30 dni od dnia otrzymania Ceny przez Dostawcę uznaje się, że paczka z Towarem zaginęła. W takim wypadku Dostawca zwraca Klientowi Cenę a Pośrednik Prowizję albo Dostawca wysyła ponownie nowy Towar.
- Jeśli Klient po otrzymaniu przesyłki zauważy, że Towar został uszkodzony w transporcie, powinien niezwłocznie poinformować o tym fakcie Pośrednika, załączając potwierdzenie zniszczenia (np. fotografia uszkodzenia).
- Pośrednik udostępnia następujące sposoby płatności:
a) płatność przelewem tradycyjnym na rachunek bankowy Pośrednika 90 1020 5226 0000 6002 0275 4422 (Bank PKO BP S.A.). W tytule przelewu należy wpisać numer zamówienia,
b) płatność za pośrednictwem elektronicznego systemu płatności, który umożliwia dokonanie płatności za pomocą szybkiego przelewu z wybranych polskich banków.
§ 6 Cła i podatki
- Jeśli Towar zakupiony u Dostawcy za pośrednictwem Oferty internetowej przesyłany jest z Państwa trzeciego, może podlegać dodatkowym opłatom celnym, akcyzowym lub innym podatkom jako towar importowany.
- Wynagrodzenie za Towary (zwłaszcza Ceny) nie zawierają przedmiotowych wskazanych wyżej ewentualnych podatków, ceł i kosztów związanych ze zgłoszeniem celnym, których pokrycie spoczywa na Kliencie. Nie mniej, ilekroć powstanie obowiązek zapłaty podatków, kosztów zgłoszenia celnego lub cła Klient proszony jest o zwrócenie się z wiadomością do Pośrednika na adres kontaktowy sklep@formatydodomu.pl w celu otrzymania odpowiedniej rekompensaty.
- Wysokość przedmiotowych ewentualnych ceł lub podatków może być uzależniona od rzeczywistej, czyli rynkowej wartości Towarów (bez uwzględnienia rabatów, upustów i promocji), rzeczywistej wartości transportu przesyłki (bez uwzględnienia rabatów, upustów i promocji) oraz kosztu ubezpieczenia przesyłki – a nie od kwot uiszczonych przez Klienta tytułem Wynagrodzenia. Dodatkowo w przypadku zgłoszenia celnego realizowanego przez Pocztę Polską doliczana jest dodatkowa opłata manipulacyjna.
§ 7 Odstąpienie od Umowy
- Klient ma prawo do odstąpienia od umowy bez podania przyczyny składając stosowne oświadczenie w dowolnej formie w terminie 14 dni (podstawa prawna: art. 27 Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta). Termin ten jest terminem nieprzekraczalnym i liczy się od dnia odebrania Towaru przez Klienta. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem na adres mailowy Pośrednika sklep@formatydodomu.pl lub pisemne na adres: Formaty do domu, ul. Krokusowa 12b, 51-252 Wrocław.
- W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość, umowa jest uważana za niezawartą. To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba, że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu.
- Dokonując zwrotu towaru Klient zobowiązany jest do uprzedniego powiadomienia Pośrednika o tym fakcie, który w odpowiedzi wskaże Klientowi adres odpowiedni do dokonania zwrotu.
- Zwroty dokonywane będą na adres Dostawcy wskazany przez Pośrednika, na koszt Klienta.
- Zwrot Towaru powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Towaru przez Klienta.
- W przypadku odstąpienia od umowy Dostawca zwraca Klientowi Cenę za pośrednictwem Pośrednika, a Pośrednik Prowizję, przy czym zwrotowi nie podlegają koszty przesyłki. Zwrot kosztów zakupu następuje za pośrednictwem przelewu elektronicznego, na wskazane przez Klienta konto bankowe w terminie 14 (słownie: czternastu) dni od dnia otrzymania Towaru odesłanego przez Klienta do Dostawcy.
§ 8 Reklamacje
- Dostawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna Towaru zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat, a to na zasadach określonych w art. 556‐576 Kodeksu cywilnego, z uwzględnieniem wszelkich zmian prawa w tym zakresie.
- Dostawca ustosunkuje się do żądania Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni. Odpowiedź w sprawie reklamacji jest wysyłana na trwałym nośniku, w szczególności na podany przez Klienta adres e-mail.
- Przed przesłaniem reklamowanego towaru Klient zobowiązany jest do uprzedniego powiadomienia Pośrednika o tym fakcie, który w odpowiedzi wskaże klientowi adres odpowiedni do dokonania przesyłki. Reklamacje będą dokonywane na adres Dostawców.
- Reklamacje wynikające z naruszenia uprawnień Klienta gwarantowanych prawnie należy kierować na adres e‐mail Pośrednika podany w zakładce kontakt. Pośrednik zobowiązuje się do udzielenia nieodpłatnej pomocy Klientowi w przekazaniu reklamacji do Dostawcy. Reklamacje rozpatrywane są w terminach wynikających z właściwych przepisów prawa.
§ 9 Newsletter
- Umowa o świadczenie usługi elektronicznej newslettera zawierana jest na czas nieoznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą przesłania przez Klienta żądania usunięcia jego adresu poczty elektronicznej z subskrypcji newslettera lub wypisania się za pomocą linku znajdującego się w każdej wiadomości wysyłanej w ramach usługi newslettera.
- Usługa elektroniczna newsletter polega na przesyłaniu na podany adres e-mail Użytkownika/Klienta, wiadomości w formie elektronicznej, która zawiera informacje handlowe o nowych towarach lub usługach.
- W celu zapisania się na subskrypcję newslettera należy wprowadzić adres poczty elektronicznej w oznaczone pole oraz zaakceptować widoczne zgody tzw. checkboxy, a następnie kliknąć przycisk „Zapisz się” lub należy zaznaczyć zgodę tzw. checkbox podczas składania zamówienia w formularzu zamówienia.
- Po wysłaniu przez Użytkownika/Klienta wiadomości z prośbą o subskrypcję newslettera, Sprzedawca niezwłocznie wysyła na podany adres e-mail link aktywacyjny, w który następnie Użytkownik/Klient powinien wejść w celu potwierdzenia chęci zapisu. W momencie potwierdzenia przez Klienta/Użytkownika zostaje zawarta umowa o świadczenie usług elektronicznych.
§ 10 Postanowienia końcowe
- Pośrednik zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu.
- Klienci posiadający konto w Sklepie internetowym zostaną poinformowani o zmianie Regulaminu za pośrednictwem korespondencji e-mail. Zmieniony Regulamin wiąże Klienta, jeżeli zostały zachowane wymagania określone w art. 384 Kodeksu Cywilnego, tj. Klient został prawidłowo powiadomiony o zmianach i nie wypowiedział umowy o świadczenie usługi elektronicznej o charakterze ciągłym w terminie 14 dni od dnia powiadomienia.
- Zamówienia złożone przez Klientów przed wejściem w życie zmian Regulaminu będą realizowane według dotychczasowych postanowień Regulaminu.
- Wszelkie spory związane z Umową Dropshippingu będą rozstrzygane przez właściwe polskie sądy powszechne. Konsument może również skorzystać z platformy ODR, która dostępna jest pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr. Platforma służy rozstrzyganiu sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami dążącymi do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.